بررسی اجمالی آسانسور خانگی

آسانسور وسیله است که از آن برای سهولت بخشیدن به رفت و آمد در داخل ساختمان های اداری و مسکونی برای جابجایی در بین طبقات مختلف یک ساختمان استفاده می گردد. آسانسور خانگی در انواع مدل ها، قیمت ها و ابعاد متفاوت به فروش می رسد. از آسانسور می توان برای جابجایی افراد و یا کالاها و اجسام سنگین استفاده نمود که خود این نوع به دو مدل آسانسور نفر بر و آسانسور باری تقسیم می گردد . یکی از مشکلات اساسی در ساختمان های چند طبقه قدیمی برای استفاده یا فروش آنها، مسئله آسانسور می باشد و یا برای طراحی ویلاها و ساختمان های زیبا با تعداد طبقات کم، یک آسانسور زیبا و امن می تواند عنصری تاثیرگذار در معماری ساختمان باشد.

آسانسور خانگی

صنعت آسانسور برای رفع این نیاز، طراحی و ساخت آسانسورهای هیدرولیکی و آسانسور خانگی را در نظر گرفته است. استفاده از حداقل فضا، ایمنی بالا، مصرف برق کم، صدای بسیار کم، طراحی لوکس و چشم نواز فضای آسانسور برای نمای ساختمان یا داخل آن از ویژگی های آسانسور خانگی می باشد .

در آسانسور خانگی امكان استفاده از انواع كابين هاي شيك و مدرن ، استفاده از کابینهای شيشه اي چند ضلعي و كابين هاي تمام شیشه ای گرد (۳۶۰ درجه) وجود دارد. آسانسور خانگی به دليل حذف کادر وزنه داراي حرکت یکنواخت و بدون صدا است که موجب آرامش ساکنین ميگردد.

آسانسور خانگی

در آسانسور خانگی سرويس كار در مواقع خرابي به آساني به موتورخانه دسترسي خواهد داشت و با  حذف موتور خانه در راس چاه صدای استارت موتور باعث آلودگی صوتی برای ساکنین طبقات بالا نخواهد شد.در آسانسور خانگی امکان تنظیم سرعت بوسیله شیر کنترل هیدرولیکی وجود دارد و به مراتب کم هزینه تر و ایمن تر از آسانسورهای کششی VVVF میباشد. آسانسور خانگی داراي توقف ملایم و هم تراز کابین در طبقات هستند. مشخصات آسانسور خانگی معمولا در ساختمان هایی نصب می گردد که دارای مکان از پیش تعیین شده برای آسانسور نمی باشند. آسانسور خانگی دارای کابین و نیم کابین است همچنین این نوع آسانسور ها از جنس شیشه، استیل و pvc هستند و مجهز به ترمز ضد سقوط (پاراشوت)، سیستم برق اضطراری در زمان قطعی، سیستم فرمان به صورت سفارشی, ریموت دار و شاسی آسانسوری همچنین دارای روشنایی و قفل برقی درب ها ابعاد کابین سفارشی از یک تا حداکثر 3 نفر می باشد .

آسانسور خانگی

قيمت آسانسور خانگی

قیمت آسانسور خانگی بستگی به عوامل مختلفی دارد که می توانند در تعیین قیمت و هزینه نصب و راه اندازی آسانسور خانگی تاثیر گذار باشند. قیمت آسانسور خانگی به ابعاد کابین، نوع جنس کابین، ظرفت قابل تحمل کابین، نوع سیستم هیدرولیکی آن، محل نصب آسانسور و … بستگی دارد که همه این موارد می توانند قیمت نهایی را دست خوش تغییراتی کنند.