بررسی اجمالی آسانسور خودرو بر

آسانسور خودرو بر از بزرگ‌ترین نوع آسانسورها بوده و از آن‌ها جهت حمل خودرو به طبقات مختلف استفاده می‌گردد . در جوامع امروزی که خانه های فرسوده تبدیل به آپارتمان می شوند و صنعتی سازی وارد بخش تک سازی مسکن می شود. نبود جای پارک مناسب و شلوغی خیابانها نیاز به پارکینگ مکانیزه طبقاتی و آسانسور خودرو بر احساس می شود. از آسانسور خودرو بر می توان در مکان هایی از جمله پارکینگ آپارتمان ها،تعمیرگاه ها،انبار های بزرگ به جای رمپ برقی استفاده کرد.برق مورد استفاده جهت راه اندازی آسانسور خودرو بر برق سه فاز می باشد.

آسانسور خودرو بر

آسانسور خودرو بر می تواند با کابین و یا بدون کابین و به صورت یک پلت فرم اجرا گردد. آسانسور ، حمل و نقل عمودی است که حرکت مردم و کالا را بین طبقات ساده می کند . البته در آسانسور خودرو بر  این حمل و نقل بصورت افقی هم اتفاق می افتد. گاهی برای جابجای ماشین ها در پارکینگ مکانیزه لازم است که ماشین جلویی به کنار برود تا ماشین عقبی خارج شود این جابجایی با آسانسور خودرو بر انجام می شود.

آسانسور خودرو بر

 

بالابر خودرو به دو صورت جک مستقیم (direct) و یا جک غیر مستقیم (Indirect) اجرا می گردند که برای ماشین بر با سیستم جک مستقیم باید یک چاه حفر شود که عمق آن برابر ارتفاع حرکت جک می باشد. ظرفیت آسانسور خودرو بر باید حداقل kg 2500 باشد هنگامی که آسانسور های خودروبر را طراحی و نصب مینمایید باید یک سری از نکات توجه ویژه ای داشته باشیم مثلا اینکه تا ارتفاع سه طبقه مجاز هستیم که از سیستم آسانسور هیدرولیک استفاده کنیم اگر تعداد طبقات بیشتر از سه طبقه باشد باید از سیستم های کششی استفاده نماییم.

آسانسور خودرو بر

در آسانسور خودروبر از لحاظ ابعادی باید یک سری از استانداردها رعایت گردند ، یعنی ابعاد کابین باید 3*6  متر باشد.ذکر این نکته لازم و ضروری می باشد که آسانسور های خودروبر از لحاظ استانداردی و قطعات به کار رفته باید تمامی قطعات آسانسور های معمول دیگر و نیز تمامی ملزومات آنها از قبیل چاهک و … را دارا باشد .استاندارد حرکتی این مدل آسانسور از نظر سرعت بین 0.2 m/s الی 0.6 m/s  می باشد .